torsdag 10 november 2011

Veckobrev v.46

Den här veckan publicerar jag två inlägg efter varandra. Först får ni som vanligt lite information om vad som händer nästa vecka. Därefter kommer barnens text om besöket på habiliteringen. Texten är författad av eleverna i 2A (jag satt bara vid datorn och skrev). Först lite information.

Sjukanmälan
I årets upplaga av skolkatalogen med telefonnummer har numret till sjukanmälan blivit fel. Det rätta telefonnumret är som jag tidigare uppgivit här på bloggen 046-25 15 13.

Utvecklingssamtal
Nästa vecka är det dags för terminens första utvecklingssamtal. Veckan innan samtalet skickar jag hem IUP och skriftligt omdöme. På insidan av IUP:n finns ett antal frågor som ert barn ska besvara inför samtalet, gärna tillsammans med er. Välkomna!

Läxor
Nästa vecka har vi matteläxa, läsläxa och Veckans ord precis som vanligt. Matteläxan  nästa vecka handlar om problemlösning.
På onsdag förhör jag läsläxan som vanligt. En del elever glömmer redogöra skriftligt i läsloggen för de böcker de har läst. Läsloggen är en del av läxan och är också viktig.

Teater
Fredagen den 18 november är badet inställt. Istället åker alla 2:or till Staffanstorp för att se föreställningen "Kurt quo vadis" på St: Staffans församlingsgård. Bussen går 9.30 och är tillbaka på skolan igen ca. 11.40.

Hemliga påsen
Eftersom eleverna gärna vill ta med olika föremål, foton och leksaker till skolan och visa dem för sina kamrater har jag introducerat "Hemliga påsen" för dem. I tidigare klasser har det varit en uppskattad "läxa". Varje vecka får tre elever hem en grön påse. Vid den finns en lapp fäst med en kort instruktion. Eleverna väljer ut en sak eller ett foto som de berättar om inför klassen. Den här veckan ska vi få höra Emma, Johanna och Hugo berätta.

Översikt vecka 46:
Onsdag:           Läsläxa
Torsdag:          Idrott, Hemliga påsen
Fredag:            Veckans ord och matteläxa
                       Teater "Kurt quo vadis"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar