söndag 6 maj 2012

Veckobrev v. 19


Johan Unenge ritar och berättar.

Äntligen en hel vecka! tänker jag som skolfröken och ser fram emot allt arbete vi ska hinna med under veckan som kommer. Under våren har vi ju  lov, ledigheter och utflykter som skapar en del avbrott i vårt arbete. Den här veckan ska vi arbeta med vårt tema om kroppen och fokusera på motion, rörelse och musklernas funktion. Det ska vi göra genom att experimentera, läsa och skriva.
  
Svenska
I svenska ska vi arbeta med ett nytt område - att skriva faktatexter och redovisa med hjälp av tankekarta. Arbetet är tänkt att integreras med vårt tema om kroppen. Eleverna ska få göra muntliga redovisningar och träna sig i att ge respons i slutet av arbetet.


Matte
I matte kommer vi som vanligt arbeta enligt arbetsschemat som eleverna har inklistrat i matteboken. Under mattelabbet den här veckan kommer vi använda oss av pengar för att fundera ut strategier och se mönster när vi räknar minus med tiotalsövergång. Arbetet kommer att fortsätta även nästa vecka, eftersom jag vet att eleverna behöver tid på sig för att bli säkra på vilka startegier de kan använda sig av.

Samtaltiderna
Jag har inte skickat hem min sammanställning över samtalstiderna än, eftersom jag saknar en del inbokade tider. Ni som ännu inte meddelat mig om era önskemål, hör av er så fort det är möjligt. Ni som är kallade till samtal den här veckan har fått det skriftliga omdömet hemskickat och en personlig inbjudan. Ni som har samtal nästa vecka kommer att få en inbjudan inom kort.

Översikt:
Onsdag:                Läsläxa
Torsdag:               Idrott
Fredag:                 5:ans multiplikationstabell. Skriftligt förhör.
                             Veckans ord
                              Bad
 
Ingo och Pyret.
Bilderna som Johan skapade hos oss
 finns på vår anslagstavla i klassrummet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar