tisdag 1 maj 2012

Veckobrev v.18

Vilket väder vi haft under Valborgshelgen! Enligt prognosen ska solen lysa på oss även i morgon när vi reser till Skånes Djurpark. Det kan vara bra att ta med en keps och smörja in sig i solskyddskräm, eftersom vi kommer att röra oss ute hela dagen.



Kulturprojektet
Jag har i tidigare veckobrev berättat om ett kulturprojekt som pågår på Staffanstorps skolor. Kulturprojektet omfattar skolår 1-5 och bygger på dans, musik och rörelse i en koppling till färg och skapande. Varje skola ska under våren skapa ett konstverk till en vänskapsskola i kommunen. Hjärups skolas vänskapsskola är Bråhögsskolan. Klasserna på Hjärups skola tillverkar tittskåp som ska sammanfogas till ett stort konstverk och överräckas till eleverna på Bråhög. Vi i vår tur kommer att få ta emot ett konstverk från Stanstorpsskolans elever. Under torsdagen färdigställer eleverna i vår klass sitt bidrag.
Under den 29/5 till den 31/5 kommer bidragen att ställas ut på Staffanstorps konsthall.

Inga läxor v.18
Eftersom vi bara går en kort skolvecka och dagarna fylls av aktiviteter utöver det vanliga har eleverna inga läxor den här veckan. Nästa vecka ska allt vara som vanligt med läsläxa, matteläxa och veckans ord.
Under torsdag och fredag är Marie ledig och ersätts av en vikarie, troligtvis Inga-Britta som känner eleverna sen tidigare.

Utvecklingssamtalen
Jag har fått in önskemål om tid från de flesta familjer, men saknar fortfarande några. Det går att maila mig era önskemål, men tyvärr många av tiderna redan uppbokade. Jag skickar en sammanställning via mail, så att ni kan se vilka tider som fortfarande är lediga. Den här terminen kommer jag att maila hem det skriftliga omdömet i pfd-format. Jag bifogar dessutom lite information om hur ni ska läsa det skriftliga omdömet den här terminen. Eleverna kommer att få hem en grön lapp inför samtalet som heter "Jag, skolan och fritids". Där ska de själva få fundera över hur de trivs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar