onsdag 12 oktober 2011

Björken Björka

Hallå!!!

Jag heter björken Björka.
Jag är ett väldigt fint lövträd.
Jag tror att jag är cirka 19år gammal.
Senast jag mätte mig var jag cirka 11 meter och 32 cm hög.
Jag har bantat så jag är 64 cm om magen.
Jag tycker om min stam fast den är lite ojämn annars är den fin!!!!!!
Jag luktar lite skog lite starkt och lite tvål.
Jag känns lite ojämn.
Mina kompisar är t.ex. buskar och cyklar.
I mitt jättefina träd bor jätteäckliga insekter.
Jag har sätt många barn under min karriär.
Jag blir liv rädd när de åskar ingen bryr sig om mig då. Min stam är vit och svart vet ni varför?????? Inte jag häller undra varför??? Jag tycker synd om många barn som blir t.ex. retade eller någon som inte har gjort något får skulden. Vi Björkar växer väldig väldigt snabbt!!!!


Av: Johanna/Amanda/Adam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar